Temel Eğitim Bölümü
Stratejik Amaç
Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri ve yeteneklerle donanmış, alan deneyimleriyle teorik eğitimi birleştiren, kişisel ve mesleki yaşamlarında öğrencileri için doğru bir model oluşturabilecek, alanındaki gelişmeleri yakından izleyen, zamanını verimli kullanan ve etkili iletişim kurma becerilerine sahip, yaşam boyu öğrenmenin bilincinde olan, insana, topluma ve doğaya duyarlı ve bilişim teknolojilerini yaşamın her alanında etkin bir şekilde kullanabilen nitelikli öğretmenler yetiştirmektir.
Stratejik Hedefler
1. Türkçeyi kurallarına uygun, düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip öğretmenler yetişitirmek.
2. Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi sahibi olan, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilen öğretmenler yetiştirmek.
3. Topluma, çevreye, insana, sanatsal ve kültürel faaliyetlere ve spora duyarlı, topluma faydalı, geleceğe güvenle bakan ve araştıran, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen öğretmenler yetiştirmek.
4. Yaşam boyu öğrenme bilincini edinerek bireysel ve mesleki gelişimini sağlayan ve öğrenmeyi öğrenen öğretmenler yetiştirmek.
5. Öğrencilerinin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim planlamasını ve uygulamasını yapan öğretmenler yetiştirmek.
6. 21. yüzyıl becerilerini tüm eğitimsel uygulamalarında kullanan öğretmenler yetiştirmek.
7. Temel Eğitim Bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının mesleki ve kişisel gelişimlerine katkıda bulunmak, Temel Eğitim Bölümü
8. Temel Eğitim Bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerine araştırmalar yaparak katkıda bulunmak. 9. İlkokul ve okul öncesi düzeyinde öğretim sürecinin kalitesinin artırılmasına yönelik araştırmalar yapmak.